راهکار نظارت تصویری در هتل پیشنهاداتی برای سیستم های مداربسته و نظارتی در هتل را ارائه می نماید.
یک هتل جایی است که توریست ها و مسافران برای یک یا چند روز اقامت و استراحت می نمایند. وظیفه مدیریت هتل ایجاد یک محیط راحت و امن برای مهمانان می باشد. در مقایسه با سایر سازمانها و ساختارها، بیشتر هتل ها دارای ورودی و خروجی های محدود و البته با ساختار پیچیده و تعداد زیادی افراد و گروه های مختلف پرسنل بوده و مدیریت آن امری مشکل و چالشی می باشد. بنابراین با تاکید بر راهکارهای نظارت تصویری در هتل ها می توان امنیت و مدیریت هتل را به صورت موثر ارتقا داد.
نصب دوربین در مکان های مهم و عمومی هتل
راهکار نظارت تصویری در هتل، استانداردهایی جهت نصب دوربین مداربسته در محل های مختلف هتل پیشنهاد می نماید.
در قسمت میز پذیرش هتل، دوربین مداربسته باید قابلیت تشخیص و ضبط چهره را دارا باشند. همچنین یک میکروفن در این بخش صدای مهمان و مسئول پذیرش را ضبط نموده تا پیگیری های بعدی میسر گردد.
بسته به میزان فضای لابی هتل می توان از دوربین مداربسته ثابت، گردان و یا دوربین ۳۶۰ درجه یا دوربین fisheye استفاده نمود.
فضای آسانسورها، راه پله ها و راهروهای هتل باید با نصب دوربین مداربسته پوشش داده شود و همچنین در صورت وجود فضای بیرونی مثل حیاط، پارکینگ و… باید دوربین های مناسب محیط بیرونی نصب گردد.
کلیه فضاهای عمومی مانند سالن کنسرت، سالن جلسات، باشگاه ورزشی، محوطه حیاط، رستوران ها و کافه ها می بایست با نصب دوربین مداربسته مناسب مثل دوربین مداربسته گردان، سقفی و دید در شب پوشش داده شوند.
راهکار نظارت تصویری در هتل پیشنهاد می کند که در اتاق مانیتورینگ یا اتاق سرور، اپراتور از سیستم های پیشرفته با نرم افزارهای هوشمند استفاده نماید. با اینکار جستجوی هوشمند با سرعت بیشتر و زمان پاسخگویی کمتر امکان پذیر می گردد.
بدون دیدگاه